توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

سلام، خوش آمدید. Hi, Welcome to Tourism Iran blog
وبلاگ توریسم ایران ، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری ایران و جهان را معرفی میکند ( ایرانگردی و جهانگردی )

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۹ ق.ظ

۱

استان خوزستان - روستا و آبشار شیوند

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۹ ق.ظ

روستای شیوند از سه روستای بزرگ شیوند، روستای نوشیوند و پشت آسیاب تشکیل شده و از توابع دهستان دنباله رود شمالی، بخش دهدز شهرستان ایذه (30 کیلومتری شهر ایذه) است. شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون و رشته کوههای زاگرس با جنگلهای بلوط، رودخانه‌ها، آبراهها، آبشارها، صخره‌‎ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از جذابیتهای بی نظیری برخوردار است. کاروانسرای عباسی و امامزاده محمد، سیاه چال قدیمی که زمانی به عنوان زندان از آن استفاده میشده با 25 متر، همچنین کتیبه‌های بردگاری و آثار نقش برجسته در اطراف روستا از آثار تاریخی این منطقه است. اهالی روستای شیوند به زبان پارسی با گویش لری سخن میگویند و برگزاری مراسم اعیاد ملی و مذهبی در میان مردم روستای شیوند اهمیتی بالایی دارد. استفاده از لباس محلی بختیاری مرسوم است. دوخت و تولید جاجیم، نمد، شال گردن، خورجین، گلیم و فرشهای دستباف رایجترین صنایع دستی روستای شیوند میباشد. روستای شیوند یکی از 30 روستایی است که پس از آبگیری سد کارون راه ارتباطی زمینی آن قطع شده و تنها با استفاده از کشتی‌های کوچکی که اصطلاحاً بارج گفته میشود، میتوان به آن دسترسی یافت.

آبشار شیوند در روستای شیوند واقع شده و برای رسیدن به آبشار، پس از عبور از روستا و 2 ساعت پیاده‌روی، آبشار بلند شیوند از میان دره نمایان میشود. آبشار شیوند در دامنه‌های شرقی کوه منگشت قرار دارد. در ارتفاعات بالاتر آبشارهای دیگری وجود دارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۱

نظرات  (۱)

واقعا بی نظیره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی