توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

سلام، خوش آمدید. Hi, Welcome to Tourism Iran blog
وبلاگ توریسم ایران ، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری ایران و جهان را معرفی میکند ( ایرانگردی و جهانگردی )

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۰ ب.ظ

۰

استان گیلان - بندر انزلی

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۰ ب.ظ
انزلی از گذشته های دور مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و بخصوص سیاحان در سفرنامه های خود به دیدنیهای انزلی، درختهای مرکبات، مرداب، گلها و ... اشاره کرده اند. قایقرانی ‌در تالاب و دریا، ماهیگیری و شکار پرندگان روی تالاب انزلی‌ و گردش در پارک ساحلی و دیدار از بازار محلی مجموعه ای از خدماتی است که برای گردشگران تدارک دیده شده است.
مرداب انزلی:مهمترین و جالب‌ترین نقطه شهر انزلی‌ است و زیباترین و بزرگترین مرداب دنیا است که از نظر زیست محیطی، سیاحتی و اقتصادی اهمیت دارد. تالاب انزلی سواحلی پوشیده از نیزار و گلهای دریایی رنگارنگ و نیلوفر دارد و قایقرانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در آن است. زمستانها هزاران پرنده دریایی بخصوص قوهای زیبا به این محل مهاجرت می کنند. انواع ماهیان و گیاهان در مرداب وجود دارند.
دریا کنار:ساحل دریای منطقه آزاد انزلی به طول تقریبی 10 کیلومتر مکان دل انگیزی است. با همت مسئولان منطقه آزاد انزلی بخشی از نوار ساحلی محدوده این منطقه، آزادسازی گردید و طرح ساحلی ویژه در این ناحیه با امکانات رفاهی برای گردشگران ایجاد شده است.
بلوار:این پارک ساحلی در سال 1307 ساخته شده است. بلوار به وسعت 35000 متر مربع در کنار موج شکن و مشرف به دریا ساخته شده و همراه با گلزار زیبایش دیدنی می باشد.
موج شکن(مول):در سال 1895 میلادی جهت ایجاد اسکله و مقاومت در برابر امواج، زیر نظر دو مهندس روسی ساخته شده و مانند دماغه ای در داخل دریا پیش رفته است.
پلهای غازیان و انزلی: به همراه پل انزلی در سال 1316 شمسی ساخته شده است. دریا از روی این پل بزرگ، جلوه زیبایی دارد. 
مناره:برج ساعت انزلی واقع در محوطه پشتی بازار سپه (میدان انزلی) که قدمت آن به سال 1815 میلادی میرسد، 28 متر ارتفاع دارد و به منزله فانوس دریایی بوده است که در ساحل انزلی و در دل دریا مشاهده میشود. این فانوس در سال 1230تا 1234 هجری قمری در زمان حکومت ناصرالدین شاه توسط خسروخان گرجی حاکم وقت ساخته شده است و با روغن چراغ روشن میشده و برای راهنمایی دریانوردان به کار میرفته است. 
موزه:کاخ میان پشته در سال 1312 شمسی ساخته شده و در حال حاضر موزه نظامی می باشد. بنای این کاخ موزه که به کاخ میان پشته معروف است در سال ‪ ۱۳۱۰به دستور رضاخان و به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است
میدان مالا، شنبه بازار، بازارچه مرزی، دهکده ساحلی، پارک شهر، آرامگاه بی بی حوریه و آقا سید نجفی و آقا پیر و امامزاده صالح از دیگر جاذبه های بندر انزلی است.
منبع: سایت سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی