توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

سلام، خوش آمدید. Hi, Welcome to Tourism Iran blog
وبلاگ توریسم ایران ، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری ایران و جهان را معرفی میکند ( ایرانگردی و جهانگردی )

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱ ب.ظ

۰

استان مرکزی - سرچشمه محلات و آبگرم

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱ ب.ظ

سرچشمه محلات یکی از پرآب ترین چشمه های استان مرکزی است و در بلندترین نقطه مرتفع شهر محلات قرار گرفته است. این چشمه ضمن اینکه آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تامین می کند از جاذبه های سیاحتی بسیار با ارزشی نیز برخوردار است. به طوری که از دیر باز مورد توجه جهانگردان بوده است. گفته می شود که علت به وجود آمدن شهر محلات وجود این چشمه بوده است. وجود این سرچشمه باعث شده است که در کنار آن پارک زیبایی شکل گیرد. این پارک یکی از مراکز جذاب گردشگری در تابستان به شمار میرود. آبنمای زیبا،  درختان سر به فلک کشیده، چنار کهنسال و ارتفاعات صخره ای مشرف به این چشمه در کنار هوای دلپذیر و مطبوع آن همه ساله در فصل تابستان علاقه مندان بسیاری را از دور و نزدیک به این سمت فرا میخواند.

چشمه های آب گرم محلات به فاصله 15 کیلومتری شمال شرقی محلات قرار دارد . این چشمه های آب گرم معدنی در سمت شرقی کوه خورزن در نزدیکی روستای نینه از دهستان خورهه قرار گرفته است . استفاده از چشمه های آب گرم معدنی محلات سابقه باستانی داشته و می توان تاریخ استفاده از آن را با آثار باستانی خورهه در یک جهت پنداشت . از دوران باستان تاکنون از آب گرم محلات به خاطر خواص درمانی آن استفاده میکرده اند. آب این چشمه ها از ترکیب آبهای سولفاته کلسیک و از ته آبهای هیپبر ترمال بوده که در درمان بیماریهای نقرس و هم چنین بیماری های کبدی ، صفراوی و کلیوی و دستگاه گوارش مؤثر است.

محلات به دلیل شهرتش در پرورش گیاه زینتی به هلند ایران معروف شده و به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوهستان، وجود باغها و مزرعه های پروش گیاه زینتی از سوی گردشگران خارجی به بهشت افسانه ای نیز شهرت پیدا کرده است. محلات با داشتن چیزی حدود 900 هکتار اراضی زیر کشت، به عنوان شهر گل ایران مطرح شده و نکته جالب اینکه اغلب گل فروشهایی که در پایتخت و شهرهای دیگر وجود دارند نیز محلاتی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی