توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

سلام، خوش آمدید. Hi, Welcome to Tourism Iran blog
وبلاگ توریسم ایران ، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری ایران و جهان را معرفی میکند ( ایرانگردی و جهانگردی )

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۰۳:۴۷ ب.ظ

۰

توصیه هایی به مسافرین - در سفر با خود چه ببریم

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۰۳:۴۷ ب.ظ

اغلب میشنویم که خوب است سبک‌ سفر کنیم، وسایل اضافی و غیرضروری را با خودمان نبریم، از هر چیزی سبکترینش را انتخاب کنیم و خیلی توصیه‌های دیگر. ولی سبک ‌سفر کردن اصلاً به این معنی نیست که یک سری وسایل ضروری و به درد بخور را حذف یا فراموش کنیم. چمدان مسافر باید آنقدری سبک باشد که حمل‌‌کردنش را سخت نکند و آنقدری پُر و کامل که چند روزی نیازهای مسافر را در شهری که خانه‌ او نیست، برآورده سازد. مثلاً برداشتن چند دست لباس رسمی، اگر به هدف کار یا شرکت در مراسمی خاص سفر نمیکنید، اصلاً به درد شما نمیخورد یا وقتی قرار است در هتل اقامت داشته باشید، نیازی نیست سشوار خودتان را ببرید. مهمترین اصل برای این‌که بدانیم چه چیزهایی ببریم و چه چیزهایی را از چمدان خارج کنیم، این است که نسبت به جایی که میرویم و مدلی که سفر میکنیم و امکاناتی که در مقصد خواهیم داشت، آگاهی داشته باشیم. بهتره قبل از رفتن خصوصیات جغرافیایی و جاهای دیدنی شهر مقصد را بدانیم، مشخص باشد که قرار است هتل بگیریم یا شب را در حاشیه‌ی جنگل توی چادر بگذرانیم؟ اگر به فکر رزرو هتل هستیم، آیا میدانیم هتل چه امکاناتی را برای ما مهیا کرده است؟
بعضی از وسایل ضروری برای یک سفر معمولی شامل موارد زیر است:

مهمترینها: گذرنامه، بلیط‌، روادید، پول، کارت اعتباری، چک‌ پول‌های مسافرتی، برگه یا شماره‌ی رزرواسیون هتل، نقشه‌ی شهر مقصد، شماره‌تلفن‌های اضطراری شهر مقصد (مثل پلیس، اورژانس، تاکسی و امثال این‌ها). وسایل مهم را باید در کیف دستی و جایی که بهترین دسترسی را داشته باشید، قرار دهید.

کفش و لباس: لباسی که در سفر میپوشید باید راحت و سبک باشد، کفش مناسب پیاده‌روی بردارید و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. جوراب و لباسهای زیر را جدا بگذارید، نظم چیدن چمدان رعایت کنید. حواستان به آب‌ و هوای مقصد باشد، میتوانید در سایتی مثل www.accuweather.com ببینید مقصد سفرتان در طول اقامت شما در چه حال و هوایی است. احتمال شبهای سرد را در نظر بگیرید و یک ژاکت با خودتان بردارید؛ اگر هوا گرم است یا نزدیک دریا هستید، لباس شنا به دردتان میخورد. لباسهای غیرضروری با خودتان حمل نکنید. چند تا پیراهن یا تیشرت در فصل تابستان و چندتایی پیراهن گرم و ژاکت برای زمستان برای رفع نیاز کافی است. احتمال خرید در مسافرت را هم در نظر بگیرید و فراموش نکنید لباسهای جدیدتان را هم میتوانید بپوشید. اگر به یک شهر ساحلی مثل سواحل آنتالیا، جزایر یونان و تایلند سفر میکنید، کفش کوه‌نوردی با خودتان نبرید، مطمئن باشید شنا هم ورزش خوبی است.

ابزارها: شارژر وسایل الکترونیکی مثل موبایل یا لپ‌تاپ، باتری، دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری، فلش‌مموری، دفترچه‌ی یادداشت کوچک به همراه خودکار.

متقرقه: دستمال‌کاغذی، چسب ‌زخم، کرم ضد آفتاب، لوسیون دورکننده‌ حشرات، چندتا قرص به درد بخور و ضروری ( فراموش نکنید بردن قرص‌ و دارو به بیشتر کشورها ممنوع است و اگر داروی خاصی مصرف میکنید، باید حتماً ترجمه‌ رسمی نسخه‌ پزشکتان را همراه داشته باشید)، یکی دو تا کیسه‌ پلاستیکی برای اینکه مثلاً بتوانید لباسهای کثیف را از تمیز یا خوردنیها را از غیر خوردنیها جدا کنید، کتاب یا مجله‌ کوچکی که بتواند در طول مسیر شما را سرگرم کند، یک کوله پشتی کوچک هم شاید راحتتر از کیف دستی باشد.

منبع: زورق


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی