توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

توریسم ایران Tourism Iran

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

سلام، خوش آمدید. Hi, Welcome to Tourism Iran blog
وبلاگ توریسم ایران ، دیدنی ها و جاذبه های گردشگری ایران و جهان را معرفی میکند ( ایرانگردی و جهانگردی )

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۳۸ ب.ظ

۰

استان اردبیل - آبگرم های مشکین شهر

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۶:۳۸ ب.ظ

1- آبگرم قینرجه در 22 کیلومتری جنوب غربی شهرستان واقع شده است. چشمه اسیدی قینرجه از نوع کلرو سدیک با دمای 82 درجه و دبی 9 لیتر در ثانیه، بعنوان داغترین چشمه آبگرم ایران دارای اهمیت زیادی است. مجتمع آب درمانی قینرجه به فاصله 500 متر از محل خروج آب در دو بخش زنانه و مردانه و هرکدام مجهز به استخر عمومی، استخر کودک، استخر آب سرد، جکوزی، سونای خشک، سونای بخار، رستوران عمومی، کافه سنتی، نمازخانه و سوئیت میباشد.

2- آبگرم شابیل: چشمه شابیل در مسیر صعود به سبلان با دمای 49 درجه سانتی گراد و دبی 5 لیتر در ثانیه واقع است. مجتمع آب درمانی شابیل در دو طبقه شامل بخش های مجزای زنانه و مردانه و هرکدام مجهز به استخر، سالن دوش، رستوران، سوئیت، سونا و جکوزی احداث گردیده و آماده بهره برداری است.

3- آبگرم قوتورسویی: این آبگرم در 24 کیلومتری شهر لاهرود و در 49 کیلومتری مشکین شهر واقع شده است. این آب در ردیف آبهای معدنی سولفاته کلیسیک و گوگرد خیلی گرم است که آثار اسید سولفوریک آزاد دارد. این آبگرم خاصیت درمانی بسیاری برای اکثر امراض جلدی دارد.

4- چشمه سه گانه ایلاندو در ده کیلومتری جنوب شهرستان مشکین شهر که در ارتفاعات 1950 الی 2000 متری در مسیر انتهای جاده موئیل و در بستر سرشاخه های خیاو چایی با آبی قابل توجه در حال جوشش هستند. درجه اسیدی این چشمه در حدود 6 درجه و درجه حرارت آن 35 و برای بیماریهای عصبی مفید میباشد.

5ـ چشمه دودو در 13کیلومتری جنوب شهرستان مشکین شهر که همچون چشمه های ایلاندو در مسیر انتهای جاده موئیل و در بستر سرشاخه های خیاو چایی با دبی کمتر نسبت به ایلاندو است. درجه اسیدی آن حدود 6/5 و درجه حرارت 45 درجه و برای بیماریهای عصبی مفید است.

6ـ چشمه تورش سو شابیل در 42 کیلومتری جنوب مشکین شهر با خواص مفید در امراض و بیماریهای کلیه و با قابلیت شرب و بهمراه گاز که در کنار چشمه آبگرم شابیل قابل دسترسی و استفاده است.

7ـ چشمه آب معدنی نوری کندی در 50 کیلومتری شمال مشکین شهر با خواص مفید در امراض بیماریهای کلیه، سنگ مثانه با دبی خیلی کم و با قابلیت شرب و گاز دار که حدود 4 چشمه میباشد.

8ـ چشمه آبگرم موئیل در حدود 12 کیلومتری جنوب مشکین شهر با بیش از 8 دهنه در ارتفاع 2300 متری و درجه اسیدی حدود 5 و درجه حرارتی حدود 45 برای آرامبخش عصبی مفید است شامل چشمه اصلی، استخرهای سنتی مردانه و زنانه ، قوتورسویی موئیل، یئل سویی و آجی سو است.

9ـ چشمه ملک سویی در 15 کیلومتری جنوب مشکین شهر در کنار آبشار زیبای گور گور و چشمه آق سوء قرار دارد و درجه حرارت آن 45 درجه برای آرامبخش عصبی مفید است.

10ـ چشمه آب معدنی انزان در 22 کیلومتری غرب مشکین شهر با 6 دهانه خروجی در مجاورت تنها جنگل سرسبز و فشرده سبلان و شکارگاه مربوط به آن در میان طبیعت بکر و زیبای حواشی روستای انزان واقع اند و از این جهت بنظر میرسد محل مناسبی برای جذب گردشگران از جاده اهر مشکین شهر که یکی از شریانهای ورودی استان میباشد. این منطقه زیبا و دال انگیز که با داشتن چشمه های آب معدنی، ژرفای عمیق و معنا داری یافته است، عالیترین و جذاب ترین شکارگاه و تفرجگاه دامنه سبلان بشمار میرود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی